چکیده:
مقاله سیستم های توصیه گر در شبکه های اجتماعی: جستجو برای خرید کالا در سایتهای شبکههای اجتماعی اغلب برای کاربران کار وقتگیری میباشد. سیستمهای تجارت الکترنیک سعی کردهاند به منظور کمک به مشتریان در تصمیمگیری، سیستمهای پشتیبانی از تصمیم مبتنی بر وب شخصی شده از قبیل سیستمهای توصیه گر را معرفی کنند. سیستمهای پیشنهاد دهنده، پیشنهادهای شخصی شده را بر اساس تاریخچه خرید مشتریان و علایق آنها فراهم میکند و از این طریق آنها را در تصمیمگیری خرید پشتیبانی میکنند. تصمیمات خرید معمولا تحت تاثیر نظرات افرادی است که آنها را میشناسیم یا به آنها اعتماد داریم. در این مقاله ما قصد داریم برای کمک به تصمیم گیری خرید کاربران با استفاده از الگوریتم تشخیص انجمنها در شبکههای اجتماعی، کاربرانی که بیشتر با یکدیگر تعامل دارند را خوشهبندی نموده و از خوشههای ایجاد شده در بهبود عملکرد سیستم پیشنهاددهنده استفاده کنیم و به این ترتیب نقش سیستم های توصیه گر در شبکه های اجتماعی را نشان دهیم.
این مقاله در اولین همایش سیستم های هوشمند کامپیوتری دانشگاه پیام نور ارائه شده است.
نوع فایل: PDF
تعداد صفحات: ۶ صفحه
قیمت: 3500 تومان